Natiivimainonnan aineisto-ohjeet

Sisältö on selkeintä tuottaa Word–tiedostona ja merkitä tekstin sekaan väliotsikot, kuvapaikat, linkit ym. ja lähettää jutussa käytettävät kuvat liitteenä. Otsikko ja pääkuva ovat tärkeimmät, sillä ne näkyvät myös juttunostossa Kaleva.fi, Lapinkansa.fi ja paikallislehtien etusivulla.

Juttuihin ei ole määritetty mitään varsinaista merkkimäärää; kannattaa kuitenkin huomioida, että verkkojulkaisut ovat yleensä lyhyehköjä. Pituutta voi lisätä esimerkiksi väliotsikoilla ja kuvilla, jotka samalla rytmittävät sisältöä. Vältä puhumasta me- tai sinä-muodossa, ellei kyseessä ole sitaatti tai lainaus. Tuo sisällössä myös aina esille asiantuntija tai useampi, joiden äänillä ja nimillä asioista kerrotaan.

Toimita meille

Otsikko toimii pääsääntöisesti parhaiten ytimekkäänä ja jutun aihetta kuvaavana.

Ingressi on yksi pidempi tai kaksi lyhyempää lausetta, joilla herätämme lukijan kiinnostuksen. Sen ei kannata olla liian myyvää tekstiä, vaan kertoa olennaisen jutun sisällöstä yhdessä otsikon kanssa.

Organisaatio on yleensä yrityksen nimi.

Tekstin pituudeksi suosittelemme vähintään 2000 merkkiä ja maksimissaan noin 7000 merkkiä.

Pääkuva näytetään juttunostoissa yhdessä otsikon kanssa. Pääkuvan tulee olla vaakakuva. Vaakamuotoiset kuvat toimivat muutenkin parhaiten verkkosisällössä. Muita kuvia olisi hyvä olla tekstin pituudesta riippuen 2-4 kpl. Toimita ne vähintään 1000px leveinä jpg tai png -tiedostoina (max. 8 Mb/kuva). Tekstiin voi merkitä myös kuvien sijoituspaikat ja kuvatekstit.

Youtubessa tai Vimeossa julkaistut videot voi liittää juttuun sellaisenaan, toimita meille vain upotuskoodi.

Mieti mistä tapahtuu ohjaus omiin sisältöihinne, esimerkiksi kotisivuillenne tai muihin relevantteihin paikkoihin. Toimita meille linkkiteksti ja url-osoite.

Lähetä valmis aineisto viisi arkipäivää ennen kampanjan alkua sisaltomarkkinointi@kalevamedia.fi sähköpostiin.

Rikasta sisältöä

Voit lisäksi rikastaa sisältöä vinkkilistauksilla, infograafeilla, lomakkeilla, visailuilla jne. Logo ja infoboksi kertovat lyhyesti organisaatiostanne tärkeimmät: mitä teette ja kenelle. Mallia voi katsoa esim. Toivon Kuulon artikkelista.

Kysy lisää myyjältäsi tai tutustu sisältömarkkinoinnin tuotteisiimme.