Käytätkö oikeaa informaatiota markkinointisi ja liiketoimintasi kasvattamiseen?

Se, että pystytään seuraamaan asiakkaiden käyttäytymistä, myyntiä ja markkinointitoimenpiteiden vaikutusta ajantasaisesti, mahdollistaa nopean reagoinnin ja kokeilun markkinoinnissa sekä tiedon, millaisia markkinointitoimenpiteitä kannattaa tehdä. Se myös mahdollistaa asiakkaiden palvelemisen heitä paremmin palvelevalla tavalla, kun ymmärretään heidän asioimistapojaan tarkemmin.

Yrityksen läsnäolo verkossa on entistä tärkeämpää.

  • Löytävätkö asiakkaasi sinut verkossa? Miten mainonta ja markkinointi lisäävät verkkosivustosi käyttöä? Mikä kanava toimii parhaiten verkkosivustolle ohjaamisessa?
  • Millä hakusanoilla palveluitasi haetaan? Millä hakusanoilla verkkosivustollesi tyypillisimmin löydetään?
  • Mitä sivustoltasi etsitään eniten? Mitä sivustoltasi käytetään eniten? Onko sivustollasi jotain turhaa?
  • Palveleeko verkkosivustosi asiakastasi? Vastaako se liiketoimintatavoitteisiisi?

Asiakkaasi tunteminen on tärkeä osa liiketoimintaa kasvun jokaisessa vaiheessa

On hyvä tutkia syvällisemmin niitä asiakkaita, jotka ostavat palveluitasi. Sen avulla määritellään kohdemarkkina ja se, miten heidät tavoitetaan. Nykyasiakkaiden tutkiminen auttaa kehittämään liiketoimintaasi: ymmärtämällä asiakkaasi ostokäyttäytymistä ja asiointitapoja voit saavuttaa ratkaisevaa kilpailuetua olemalla aina askeleen edellä kilpailijoitasi ja lähempänä asiakkaitasi.

Toimivatko asiointikanavasi? Millaiseen viestiin asiakkaasi törmäävät eri kanavissa? Löytävätkö asiakkaat palvelusi? Mikä toimii, mikä ei – niin teknisesti kuin sisällöllisesti? Miten voitaisi parantaa?

Kun tiedetään kampanjoiden ja sivustojen vaikuttavuus ja jopa euromääräinen tuotto, osataan paremmin suunnitella ja rakentaa entistä tehokkaampia ja asiakkaiden tarpeisiin vastaavia sisältöjä ja markkinointikokonaisuuksia. Analytiikka paljastaa myös eri tapoja, miten asiakkaat löytävät yrityksesi. Tämä lisää ymmärrystä siitä, mistä kanavista tavoitat asiakkaasi parhaiten. Ostopolkujen ajantasainen seuranta lisää myös reagointimahdollisuuksia, jolloin voit tehdä nopeitakin markkinointitoimenpiteitä, kun näet, miten sisällöt toimivat.

Toteutamme yrityskohtaisen markkinoinnin ja myynnin seurannan työkalun räätälöidysti yrityksesi tarpeisiin. Keräämme, raportoimme ja analysoimme verkkosivustosi sekä asiakas- ja myyntitietosi helposti ymmärrettäväksi ja liiketoimintatarpeisiisi vastaavaksi kokonaisuudeksi.

Kysy lisää meiltä!

Heidi Kananen

johtaja, data- ja tutkimuspalvelut
040 410 9541
heidi.kananen@kalevamedia.fi

Mika Turtia

data- ja tutkimuspalveluiden päällikkö, myynti ja asiakasprojektit
044 799 5740
mika.turtia@kalevamedia.fi