Sydänkeskus löysi Kaleva Mediasta luotettavan markkinointikumppanin
”Meillä oli alusta alkaen sellainen olo, että nyt ollaan oikean asian äärellä.”
”Meillä oli alusta alkaen sellainen olo, että nyt ollaan oikean asian äärellä.”
Sydänkeskus haki ja valittiin mukaan Kaleva Median Kasvun Paikka -ohjelmaan vuonna 2020. Yhteistyön alussa Sydänkeskuksella ei ollut suuria haasteita ratkottavaksi, mutta yritykseltä uupui osaava ja luotettava markkinointikumppani.
– Olimme päättäneet alkaa panostaa enemmän markkinointiin eikä meillä ollut vielä valmista yhteistyökumppania, joten Kaleva Median Kasvun Paikka sattui juuri sopivaan saumaan. Ajattelimme, että katsotaan, mitä tästä tulee, Sydänkeskuksen operatiivinen johtaja Katri Raven kertoo.
Ennakoiva sydänterveys on Oulun Sydänkeskukselle sydämenasia. Mutta miten saada ihmiset hoitamaan omaa hyvinvointiaan ja sydäntään yhtä huolellisesti kuin autoaan tai kotiaan? Tähän kysymykseen Kaleva Media ja Sydänkeskus lähtivät yhdessä pohtimaan vastauksia Kasvun Paikka -ohjelmassa. Lisätavoitteena oli tavoittaa uusia asiakkaita, tuoda esiin yrityksen asiantuntijoita sekä rakentaa pohjaa valtakunnalliselle kasvulle.
Oulun Sydänkeskus on sydäntauteihin ja niiden ennaltaehkäisyyn erikoistunut inhimillinen ja paikallinen lääkärikeskus, joka on perustettu vuonna 2005. Sydänkeskus on tällä hetkellä yksi Suomen suurimmista alallansa. Lääkärikeskuksella on toimipisteet Oulussa, Rovaniemellä ja Turussa. Yksi Oulun Sydänkeskuksen tärkeimmistä toimintaperiaatteista on ollut alusta alkaen, että sydänpotilaan täytyy päästä asiantuntevan lääkärin hoitoon nopeasti ja helposti.
Oulun Sydänkeskus on sydäntauteihin ja niiden ennaltaehkäisyyn erikoistunut inhimillinen ja paikallinen lääkärikeskus, joka on perustettu vuonna 2005. Sydänkeskus on tällä hetkellä yksi Suomen suurimmista alallansa. Lääkärikeskuksella on toimipisteet Oulussa, Rovaniemellä ja Turussa. Yksi Oulun Sydänkeskuksen tärkeimmistä toimintaperiaatteista on ollut alusta alkaen, että sydänpotilaan täytyy päästä asiantuntevan lääkärin hoitoon nopeasti ja helposti.
Kasvun Paikka -ohjelman aikana Sydänkeskukselle syntyi kampanja, jonka keskiössä oli ennaltaehkäisevä sydänterveys. Sydämen kuntokartoitus -kampanja sisälsi uuden palvelun esittelymateriaalit, lanseeraussuunnitelman, display- sekä natiivimainontaa printissä ja verkossa, mainosmateriaalien tuotantoa, sisällöntuotantoa verkkosivuille ja natiiviartikkeleihin sekä kevyen brändipäivityksen. Lähtökohtana kampanjalle ja suunnittelutyölle toimi Kaleva Median toimesta toteutettu mielikuva- ja tunnettuustutkimus. Mielikuviin ja ostoperusteisiin tutustumalla tunnistettiin strategisesti merkittäviä erottautumistekijöitä ja vahvuuksia.
Suunnittelutyö lähti käyntiin yhteisellä työpajalla.
– Meillä oli alusta alkaen sellainen olo, että nyt ollaan oikean asian äärellä. Suunnittelupäivä oli todella antoisa: oli hienoa, että heti kampanjan alussa otettiin aikaa sille, että kävimme läpi yrityksemme ideologiaa, konseptia ja arvoja. Suunnittelupäivän jälkeen meille on tarjottu juuri meille sopivimpia markkinointikeinoja, Katri Raven kertoo.
Sydämen kuntokartoitusta mainostava kampanja oli Katri Ravenin mukaan erittäin onnistunut. Sydänkeskus on saanut runsaasti uusia asiakkaita, onnistunut tuomaan tutun palvelun yhä suurempaan tietoisuuteen ja madaltanut kynnystä vastaanotolle tulemiseen.
– Meille jo aiemmin tuttu sydämen riskiarviointi tuotiin markkinoinnin avulla ymmärrettävämpään muotoon. Markkinoinnin kautta saimme paljon uusia asiakkaita, jotka ovat hyötyneet kuntokartoituksesta, mutta eivät olisi löytäneet vastaanotollemme ilman tällaista markkinointia, Raven sanoo.
Kampanja toi Oulun Sydänkeskukselle kahden ensimmäisen kuukauden yli 200 uutta asiakasta ja varsinkin Rovaniemellä kartoituksen kysyntä ylitti odotukset.
”Yhteistyö Kaleva Median kanssa on ollut todella sujuvaa.”
Kampanja toi Sydänkeskukselle uusien asiakkaiden lisäksi aiemmin kadoksissa olleen kokonaisvaltaisen markkinointikumppanin. Katri Raven on varma, että Sydänkeskuksen yhteistyö Kaleva Median kanssa jatkuu myös tulevaisuudessa.
– Rehellisesti sanottuna minulla oli vuosien takaa jäänyt pieni epäilys, osataanko Kaleva Mediassa tehdä näin suurta markkinointikokonaisuutta. Yhteistyön aikana huomasin, että Kaleva Media on ottanut ison harppauksen markkinointisuunnittelun ja sisällöntuotannon osalta ja panostanut osaaviin markkinoinnin asiantuntijoihin, Raven sanoo.
– Yhteistyö Kaleva Median kanssa on ollut todella sujuvaa. Tällainen markkinointi toimii ja hyödyttää meitä, ja meillä on jo mielessä uusia yhteisiä kampanjoita ensi syksylle ja talvelle. Olemme tyytyväisiä, että päätimme lähteä mukaan Kaleva Median Kasvun Paikkaan.
”Olemme tyytyväisiä, että päätimme lähteä mukaan Kaleva Median Kasvun Paikkaan.”
Yritysten omat asiantuntijat ovat tuotteiden ja palveluidensa parhaita teknisiä syväosaajia, mutta eivät välttämättä aina parhaita puhuttelemaan asiakkaita. Kaipaatteko apua sisällöntuotannossa?
Räätälöityjen kuluttaja- ja markkinatutkimustemme avulla pääset sukeltamaan syvemmälle nykyisten tai potentiaalisten asiakkaidesi käyttäytymiseen ja ajatusmaailmaan.
Katso videot ja palaa suunnittelupöydän ääreen – näin Oulun Sydänkeskuksen matka Kaleva Median Kasvun paikka -markkinoinnin kasvuohjelmassa eteni.