Vaikuttajamarkkinointi

Mitä on vaikuttajamarkkinointi?

Vaikuttaja on brändin ulkopuolinen, puolueettomana, luotettavana ja jopa kaverinomaisena pidetty henkilö, jota seurataan vapaaehtoisesti. Vaikuttajia ovat esimerkiksi bloggaajat, muusikot, urheilijat, tubettajat, snäppääjät ja grammaajat, joilla on oma seuraajakuntansa. Heillä on todellista vaikutusvaltaa juuri siellä missä kuluttajat ovat. Vaikuttajia pidetään ystävien jälkeen luotettavimpina suositusten lähteinä, koska seuraajat mieltävät usein tuntevansa vaikuttajan henkilökohtaisesti

Vaikuttajamarkkinoinnissa hyödynnetään vaikuttajia osana yrityksen markkinointiviestintää. Vaikuttajat ovat yhden henkilön medioita, jotka keräävät huikeita yleisömääriä. Esimerkiksi suosittu suomalainen muoti- ja lifestylebloggaaja voi yksin kerätä viikoittain saman verran lukijoita kuin tunnettu naistenlehti. Vaikuttajat ovatkin nousseet koko kansan julkkiksiksi, joiden kasvoihin törmää mainostauluissa, tv-ohjelmissa sekä brändien keulakuvina.

Vaikuttajat kannattaa ottaa osaksi markkinointistrategiaa, sillä vaikuttajien seuraajat kuuntelevat heitä ja luottavat heihin ostopäätöksiä tehtäessä. Vaikuttajat osaavat tuottaa aitoa sisältöä myös silloin, kun kyseessä on kaupallinen yhteistyö. Vaikuttajan avulla brändi tuodaan kuluttajien tietoisuuteen autenttisella ja kiinnostavalla tavalla.

Kun haluat tavoittaa kohderyhmäsi tavalla, joka tekee vaikutuksen, voimme auttaa sinua. Vaikuttajamarkkinoinnin avulla luot vahvoja asiakassuhteita, vaikutat kohderyhmäsi asenteisiin ja ostokäyttäytymiseen. Tuloksena on kasvanut myynti.