– Ideoin osan mainoksista itse ja monesti niitä kehitetään vielä yhdessä Kaleva Median ammattilaisen kanssa – heillä on toteutuksessa iso rooli. Minun ei tarvitse paljoakaan selittää, millaisen mainoksen haluan, kun Kaleva Median graafikko saa jo ajatuksesta kiinni ja toteutuksesta tulee toivotunlainen, kertoo Akkanen.
Printti- ja digimainonta toimivat säännöllisen mainonnan ensiaskelina, mutta sittemmin mukaan ovat tulleet myös ulkomainonta sekä radiomainonta Radio Kalevan kautta. Yksi ulkomainoskokeilu oli Oulussa Raksilan jäähallin edustalla, missä Lounastuotteen mainoksessa luki oivaltavasti ja kyseisen lokaation kohderyhmää puhuttelevasti ”Ruokimme kärppäjunnutkin”.
– Mistäpä muualta idea olisikaan tullut, kuin Kaleva Median yhteyshenkilöltämme. Hän kertoi näistä mainonnan keinosta ja kyseli, haluaisimmeko kokeilla tällaista ja tällaista. Ja me halusimme, Akkanen kertoo.
– Jatkamme printti- ja digimainontaa tuttuna ja hyväksi ja tehokkaaksi osoittautuneena markkinoinnin keinona, mutta samalla haluamme kokeilla muitakin kanavia. Pidän henkilökohtaisena tavoitteenani, että mainoksemme näkyisivät ja kuuluisivat säännöllisesti ja useasta eri kanavasta, hän jatkaa.