Some-markkinointi

Facebook-mainonta

Mainosta siellä missä potentiaaliset asiakkaasi viettävät aikaa. Facebook-mainonnalla tavoitetaan 3 miljoonaa suomalaista ja maailmanlaajuisesti palvelulla on yli 2 miljardia käyttäjää jokaisesta ikäryhmästä. Facebook-mainonta on yrityksellesi kannattavaa ja kustannustehokasta ja siellä on erinomaiset kohdennusmahdollisuudet, joiden avulla viestilläsi on mahdollisuus tavoittaa juuri ne asiakkaat, joita haluat. Mainontaa voidaan kohdentaa esimerkiksi iän, sukupuolen sekä kiinnostuksen kohteiden mukaan. Facebook-mainonta on erinomainen keino kasvattaa yrityksen tunnettuutta sekä vahvistaa asiakkaan ostopäätöstä. Mainonta sopii hyvin kaiken koikoisille yrityksille toimialasta riippumatta. Facebook-mainonnan avulla voit mm. saada lisää näkyvyyttä ja tunnettuutta yrityksellesi ja brändillesi, esitellä tuotteita ja palvelujasi kasvattaen samalla niiden myyntiä, kasvattaa kotisivujesi liikennettä sekä hankkia uusia asiakkaita ja Facebook-tykkääjiä. Huomioitavaa on, että vaikka yritykselläsi olisi Facebook-sivuillaan runsaasti tykkääjiä, eivät päivitykset tavoita potentiaalisia asiakkaitasi ilman mainontaa. Silloin kun halutaan näkyä toivotun kohdeyleisön uutisvirrassa, edellyttää se maksullista mainontaa.

Instagram-mainonta

Facebookin omistama Instagram-kuvapalvelu on nopeasti noussut yhdeksi suosituimmaksi sosiaalisen median kanavaksi heti Facebookin jälkeen. Instagramissa on jo yli 500 miljoonaa käyttäjää päivässä ja palvelun käyttäjät ovat erittäin aktiivisia – relevantti kohdeyleisösi löytyy hyvin varmasti palvelusta. Mainostamalla Instagramissa voit tuoda yritystäsi esille visuaalisesti tyylikkäällä ja kohdeyleisöllesi sopivalla tavalla. Instagramissa saat yrityksesi tarinat, videot, kuvat, kuvakarusellit ja kokoelmat monipuolisesti esille ja voit herättää mielenkiintoa yritystäsi, brändiäsi, tuotetta tai palveluasi kohtaan uudella tavalla. Instagramin kohdennusmahdollisuudet ovat samanlaiset kuin Facebookissa eli tavoitat kustannustehokkaasti haluamasi kohderyhmän.

LinkedIn-mainonta

LinkedIn on sosiaalisen median kanava, joka on suunnattu erityisesti ammatilliseen verkostoitumiseen. Suomessa LinkedInissä on noin miljoona käyttäjää – maailmalaajuisesti yli 300 miljoonaa. LinkedInistä haetaan esimerkiksi hyödyllisiä artikkeleita, kiinnostavia kontakteja, uusia haasteita työuralle sekä bisneskumppaneita. LinkedIn on hyödyllinen kanava B2B-markkinoinnissa, jossa yritys voi oman sivunsa kautta jakaa yrityksen kohderyhmää kiinnostavaa sisältöä. Kohdentamismahdollisuudet LinkedInissä ovat erinomaisia: kohdennusta voidaan tehdä esimerkiksi yrityksen nimen, toimialan ja koon mukaan sekä käyttäjän tittelin, työnkuvan, kokemuksen, koulutuksen, taitojen tai muiden tekijöiden mukaan.

LinkedInissä on useita erilaisia mainosmuotoja: InMail-mainos tulee suoraan käyttäjän LinkedIn-postilaatikkoon, videomainonnalla voit esitellä yritystäsi tai tuotettasi, kuvakaruselli mahdollistaa useita laskeutumissivuja ja dynaaminen mainos voi sisältää vastaanottajan profiilitietoja tehden mainonnasta yksilöllisempää.

YouTube-mainonta

YouTube-mainoksilla tavoitat potentiaalisia asiakkaita, kun he etsivät tai katsovat videoita YouTubessa. YouTube onkin yksi suosituimmista somekanavista, jota käyttävät päivittäin sadat tuhannet suomalaiset. Videomainonnan suosio kasvaa koko ajan ja videoilla yrityksesi saa tarinansa esille entistä elävämmin. YouTube-mainonnalla rahasi eivät mene hukkaan, sillä maksat mainonnasta vain silloin kun videosi katsotaan kokonaan tai 30 sekunnin ajan tai kun käyttäjä on vuorovaikutuksessa (kommentointi/tykkäys) videon kanssa. Myös YouTubessa kuten lähes kaikessa digitaalisessa mainonnassa etuina ovat tarkka kohdennettavuus sekä kustannustehokkuus.