Tavarantoimitus on Kaleva Median jakajalle helppo nakki

Sanomalehti kolahtaa sisään postiluukusta. Se noukitaan peremmälle kotiin ja nopein kaappaa sen itselleen luettavaksi. Lehdessä lukee vielä hyvinkin tuoreita uutisia, sillä viimeisimmät on kirjoitettu edellisenä yönä, jonka jälkeen lehti on putkahtanut painosta aamuyön tunteina. Tämän jälkeen jakelija toimittaa lehdet oikeisiin osoitteisiinsa.

Vaikka Kaleva Media julkaisee nykyään jo paljon sisältöä verkossa, on edellä kuvattu perinteinen prosessi toiminnan peruspilareita ja siinä ollaan 120 vuoden aikana opittu ketteräksi ja taitavaksi. Tämän vuoksi se on myös täynnä potentiaalia. Miltä tuntuisi, jos aamulehden mukana saisit vaikka edellisenä päivänä suosikkikahvilastasi tilaamasi aamiaisen?

Voisi ajatella, että jakelijan työ on monimutkaista ja vaikeaa kaikkine osoitteineen ja lehtimäärineen, mutta ammattilaiselle työ on sujuvaa ja helppoa. Tämän vuoksi jakelupalvelun laajentaminen koskemaan myös tavarantoimitusta ei juurikaan muuta jakelijan työnkuvaa, mutta tuottaa huomattavaa lisäarvoa ympärilleen.

Tavarantoimituspalvelu sopii pienille ja suurille yrittäjille, jotka ovat esimerkiksi menettäneet kivijalkakaupassa käyviä asiakkaitaan koronavirustilanteen vuoksi tai haluavat muuten kokeilla kotiinkuljetusta tuotteilleen, mutta joilla ei ole siihen tarvittavaa logistiikaa.

 

 

Neljä kysymystä jakelupalvelusta

 

Q1. Kuka ja millainen yritys voi sopia tavarankuljetuksesta Kaleva Median jakelupalvelun kanssa?

A1. Kuka ja millainen vain. Tavarantoimitus räätälöidään sinulle sopivaksi yhdessä etukäteen riippuen tavaroiden määrästä ja siitä, montako kertaa haluat toimituksen tapahtuvan. Olitpa sitten kotiinkuljetuksesta kokematon kahvila tai lisätoimintaa hakeva pienpanimo, saat apua palvelusta.

 

Q2. Millaisia tavaroita jakelija voi puolestani toimittaa?

A2. Henkilöautoon mahtuvia tuotteita ja tavaroita, sekä Offerillan verkkokauppaan lisäämiäsi tuotteita. Sovittaessa jakelija voi tuoda kylmä- tai lämpölaukkuja pitämään hyvänä esimerkiksi toimitettavia elintarvikkeita ja ruoka-annoksia.

 

Q3. Jakelijahan kiertää koko ison jakelualueen. Miten samassa ennättää tehdä lisäkierroksia?

A3. Koska jakeluun on vuosien käytännöt, on se tehty mahdollisimman yksinkertaiseksi. Jakelijoita on useita ja he sovittavat yksittäiset tavarantoimitukset reitilleen mahdollisimman nokkelasti. Nouto-osoite ja toimitettavaan tavaraan merkattu osoite kertoo jakelijalle, mitä reittiä se on helpointa toimittaa, aivan kuten lehdenjakelussa.

 

Q4. Lehden tuloa ei aina huomaa. Mistä loppuasiakas ja yritys tietää, että toimitus on mennyt perille?

A4. Jätämme loppuasiakkaalle, sekä yrittäjälle tekstiviestin, kun tavara on mennyt perille. Tavarantoimituksen tilauksen aikana sovitaan, haluaako asiakas ottaa tilauksen vastaan henkilökohtaisesti vai jätetäänkö se oven taakse. Ilmoitus lähtee kummassakin tapauksessa kaikille osapuolille.

 

Jakelupalvelut ovat yksi osa Kaleva Median Verkkosiltaa, jonka tarkoituksena on tarjota yrittäjille apua selviytyä poikkeustilanteen yli. Operaation perustana on yli 120-vuotias arvopohjamme, jonka ytimessä on vahvistaa pohjoisen alueen henkistä ja taloudellista vireyttä yhdessä asiakkaidemme kanssa.

Tarjoamme apua kolmessa eri muodossa:

  • Verkkokauppapaikan niille yrityksille, joilla ei ole mahdollisuutta myydä verkossa
  • Tavaroiden kotiinkuljetus: Oulu, Rovaniemi, Kemi, Tornio
  • Markkinoinnin asiantuntijapalvelut