5 vinkkiä onnistuneeseen työpaikkailmoitukseen

Rekrytointi on yksi suurimmista yritysten tekemistä investoinneista. Siksi haluamme, että rekrytointi onnistuu ja siitä saadaan hyviä tuloksia. Yksi oleellisimmista asioista onnistuneessa rekrytointiprosessissa on onnistuneen työpaikkailmoituksen laatiminen.

5 vinkkiä, joilla onnistut

1. Mitä työnantaja tarjoaa? Selkeä kuvaus avoimesta työtehtävästä ja työnantajasta; mitä yrityksenne tekee ja mikä tekee yrityksestänne vetovoimaisen?

2. Mitä työnhakijalta odotetaan? Esitä keskeisimmät ominaisuudet ja vaatimukset.

3. Ilmoitus on selkeä – tekstiä ei ole liikaa ja siitä käy ilmi, miten avoimeen paikkaan haetaan (sähköposti, verkkolomake tms.) ja mistä voi saada lisätietoja tehtävästä. Myös oleelliset päivämäärät kuten soittoaika lisätietoja antavalle henkilölle ja haun päättymispäivä ovat nähtävillä.

4. Ilmoitus on yrityksenne näköinen ja tietyt tunnistettavat elementit ovat näkyvissä – ilmoituksesta löytyy yrityksen logo ja www-osoite; värit, fontit ja kuvamaailma ovat brändinne mukaiset.

5. Ilmoitus herättää huomiota ja on kiinnostava – käytä mielikuvitusta tai kuvitusta.

 

Lisäksi ilmoitusta laatiessa on hyvä pitää mielessä, että työnhakija saattaa kohdata yrityksesi vasta ensimmäistä kertaa. Hyvin suunniteltu ja toteutettu työpaikkailmoitus kasvattaa yrityksenne tunnettuutta ja kiinnostusarvoa. Pyri siis jättämään hakijalle positiivinen muistijälki yrityksestänne.