Pilgrim ja Kaleva Media yhteistyöhön

Viestintäyhtiö Edelmanin Suomen affiliaatti Pilgrim Oy on aloittanut yhteistyön Kaleva Median kanssa liittyen datan tehokkaampaan hyödyntämiseen. 

Kumppanoituminen Kaleva Median kanssa tukee Pilgrimin tavoitteita palvella niin kansainvälisiä kuin kotimaan asiakkuuksia dataohjautuvassa sisällöntuotannossa. Pilgrimin asiakkaita ovat mm. Visa, HP ja Jabra.  

– Työmme painopiste on tehnyt siirtymää jo pitkään sisältötuotannon puolelle. Samalla, kun tuotamme edelleen myös perinteistä viestintäpalvelua, asiakkaiden omamediallisuus vahvistaa jalansijaansa. Kaikkien sisältöjen kotipaikka on yritysten tai yhteisöjen verkkosivut, joista jaetaan viestejä ulkoisiin kanaviin perinteisestä mediasta ja vaikuttajista alkaen uutis- ja sidosryhmäkirjeisiin sekä someen. Tämä on läpinäkyvyyden ja johdonmukaisen viestinnän kuva ja kertoo myös siitä, että yritykset yhä enemmän haluavat omistaa oman tarinansa, olla oman tietonsa saavutettava päälähde. Pandemia-aika on lisäksi vauhdittanut matkaa sisällöistä verkkokauppaan, ja siinä yhteydessä data on tavoittavan sisällön kartta. On tiedettävä, mitä ja miten kuluttaja verkosta tietoa hakee ja luotava sisältöjä kuten verkkokauppojen tarjoamaakin siihen tarpeeseen, Pilgrimin liiketoimintajohtaja Nina Alivirta sanoo.

Kaleva Media on kehittänyt Kasvun Alusta -palvelukokonaisuuden vastaamaan näihin tarpeisiin. Kasvun Alusta mahdollistaa useamman eri tietolähteen yhdistämisen. Kun asiakkaista ja ostoista saadaan tiedot yhteen, voidaan luoda erilaisia asiakassegmenttejä ja rakentaa personoituja digitaalisia ostoputkia esimerkiksi markkinoinnin automaatiota hyödyntäen.

Kaleva Median Kasvun Alusta -palvelut täydentävät Pilgrimin sisällöntuotannon palveluita mahdollistamalla sisältöjen vaikuttavuuden seurannan ja kehittämisen.

– Tavoitteemme on mahdollistaa asiakkaista ja markkinoinnista saatavan tiedon hyödyntäminen kaikille tarjoamalla palvelut kustannustehokkaasti ja ”avaimet käteen” periaatteella. Kasvun Alusta mahdollistaa datan hyödyntämisen ilman omaa teknologiatiimiä. Asiakasymmärryksen lisääminen helpottaa valitsemaan oikeat kohderyhmät, oikeat kanavat ja tekee näkyväksi sen, millainen sisältö toimii ja mikä ei, Kaleva Median data- ja tutkimuspalveluiden johtaja Heidi Kananen sanoo.

Kaleva Media vahvistaa pohjoisen henkistä ja taloudellista vireyttä tarjoamalla paikallisesti kiinnostavia sisältöjä, palvelumalleja ja -alustoja sekä kokonaisvaltaisia markkinointipalveluja. Kaleva Median mediabrändejä ovat Kaleva, Forum24, Oulu247, Lapin Kansa, Uusi Rovaniemi, Lounais-Lappi, Raahen Seutu, Raahelainen, Pyhäjokiseutu, Koillissanomat, Iijokiseutu, Rantalakeus, Siikajokilaakso ja Pudasjärvi-lehti sekä niiden kattavat digitaaliset kanavat ja palvelut. Myös yli 60 ristikko- ja aikakauslehteä kustantava Kolmiokirja, vaikuttajamarkkinointiin ja sen suunnitteluun erikoistunut Indieplace sekä Suomen suurin paikallisten tarjousten markkinapaikka Offerilla ovat osa Kaleva Mediaa.

Lisätietoja:

Nina Alivirta
liiketoimintajohtaja, Pilgrim Oy
nina.alivirta(a)pilgrim.fi

Heidi Kananen
data- ja tutkimuspalveluiden johtaja, Kaleva Media
heidi.kananen(a)kalevamedia.fi

Katso lisää ja innostu